Followers

07 December 2009

Al-Fatihah (salam pembuka untuk semua!)

In the name of Allah, The Most Gracious, The Most Merciful... Al-Fatihah untuk rasul junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w., Al-Fatihah untuk ibu dan abahku, Al-Fatihah untuk semua guru2ku, Al-Fatihah untuk semua sahabat sahabiah, Al-Fatihah untuk semua mukminin dan mukminat, muslimin dan muslimat... Baiklah, sekarang baru boleh mula! Kata adikku nurul ain fathihah mrh, baik hang buat blog kalu x nak kena buang kelab! Huuuu, buangla.... x kisah pon... (x kn smpai hati nk buang kelab sbb xde blog kooot!) Huh malaslah! x de masa lah! Namun setelah berada di tengah2 kekecewaan lantaran x dpt ke suku akhir debat royal, dan kemanisan masa bersama kakak2, abang2, n adik2 kelab mulut murai (maksudnya kelab debat), Tiba2 bom minda aku berkata, 'ishk, nk buat blog lah!, boleh gak cite pasal kesengalan aku n adik-beradikku nih...' Setelah beberapa aspek diberi pertimbangan, maka lahirlah blog ini... yg aku beri nama.... CAHAYA MATAKU!!!!! (tepuklah tangan sikit!) Maksudnya, ha pi bukak kamus al-lughah al-arabiah al-aliah,huhuhu~~~ apa pun, jgn salah faham, blog ni bukan medan untuk aku mengumpat (dan mengata) adik-beradikku di kelab debat sahaja, tapi juga semua yg berada di sekelilingku, tidak terkecuali diriku sendiri... Walau apa jua yg berlaku, blog ini bukan tempat untuk berbuat dosa, bukan tempat untuk aku dipenjara, bukan tempat untuk aku dikenakan tindakan AUKU, mahupun ditahan atas akta Hasutan... Kerana aku tahu, Allah Maha Melihat semua tindakan aku... yang anda nampak, Dia nampak, yg anda x nampak, Dia tetap nampak... Apa pun, aku tetap aku, aku bukan angelina jolie, aku bukan noraini ahmad, Akulah, noraini bintun munawar......... AKU BIASA, TIADA YG ISTIMEWA TENTANG AKU... pen off! wassalam~ p/s: tolonglah nasihatkn aku kalu aku buat benda x baik ok! (sebab aku selalu lalai, aku lupa Dia sedang melihat aku, aku lupa raqib dan atid juga sentiasa mencatat amalan aku, huuu~~ gentaq naa)

4 comments:

ninim said...

salam...
alhamdulillah
setelah dipujuk2 dan dirayu oleh seluruh family debat
akhirnya timbul keinginan untuk membuat blog
mungkin kerana kenangan debat diraja 2009 yang terlalu manis dan sedap...sesedap gegula kapas dan aiskrim tatkala matahari tengah atas kepala..aper pun selaku kakak yang baik diriku mengharapkan dirimu menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat dan berjaya dalam dunia debat


p/s : label..saaya budak baik kan?? tak boleh diterima dewan

babai

Perdana Menteri

yang cantik

dan mempersonakan abang2 askar

F.Aminurrashidd said...

hahahaha~~ ayaaaaat... first2x dah sentap.. hahaha~ anyway, Selamat berblogging =)

cahaya mataku said...

kak aini: saya mmg budak baik.. kalu x baik pun, doakanlah sy jadi budak baik ok?

abg pawez: huuuu syukran!

ain fathihah said...

Nurul Ain Fathihah,
adikmu??

haha ok2..terima kenyataan..sob3..

(nowa telah memaksa aku memanggilnya kakak secara sinis)

selamat berblog, Kakak ku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...