Followers

03 February 2010

DARAH O?

Kempen Derma Darah
4 dan 5 Februari 2010
Kolej Ungku Omar UPSI

Nak pegi! Nak pegi!


Hari kejadian, Khamis 4/02/10.

Nora dan Nieyna sahaja.  (Dayah tak cukup berat).

Kaunter berat, lepas.
Tekanan darah, lepas.
Paras gula, lepas.

Jenis darah.
Doktor tampal sticker, DARAH O.

O?! Darah O?! Doc salah tampalkah?
Selama ini sy fikir sy darah B, sbb ibu dan abah berdarah B!

Setelah 21 tahun,  baru hari ini ku tahu aku berdarah O sebenarnya.
Ibu, kakak darah O lah...

Doc: Adik, awak x boleh menderma.
Tapi kenapa?
HB (hemoglobin) awak rendah.
Tgk ni, 11.2 je, patutnya 12.5

Ohhh sedihnya...

Nah, awak makan ni.
Ferrous Fumarate, Ascorbic Acid, Folic Acid, Vit. B Complex.

Banyaknya....!

Untung awak tau sy bagi ni, slalu sy bagi kat ibu mengandung je (sambil senyum kambing)

 Hisy, sampai hati dia berkata begitu...

Kalau nak derma lain kali, jgn lupa makan ubat ni tau. Faham?

Okay, saya faham....... (sedih woooo)

P/S: Congrates Nieyna, 300ml darah kamoo telah dicurik oleh Hospital Slim River, nge nge ngee~~
Semoga ada manfaatnya. Amiin..

 
Masih ideal =)

4 comments:

ain fathihah said...

haha niat nk menderma darah,
alih2 hg pulak yg dpt ubat2..hehehe

bagus2

ninim said...

saya jugak darah O

cahaya mataku said...

ain: Allah x izinkan, mungkin lain kali =)

kak ninim: oh ya? zurin pun sama! kita universal donour kn =)

farah azreen ™ said...

aku darah a..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...