Followers

11 December 2011

Anak KPM?

Selamat Hari Minggu, sahabat blogger semua!

Hari minggu ni saya dan teman-teman terpaksa menghadiri Program Kecemerlangan Pelajar Tajaan Kementerian Pelajaran Malaysia. Biarpun penat dan mengantuk yang teramat disebabkan 'pengembaraan' semalam (laporan bakal menyusul), kami gagahkan diri jua untuk menghadiri program ini. Kata kawan saya yg bukan pelajar tajaan KPM, "Untunglah kena spedo KPM". Ada juga yang kata, "Anak KPM lah katakan....". Tapi anda perlu tahu, ada kontranya juga menjadi pelajar tajaan ni. Bukan tak bersyukur, tapi inilah realiti!

Pelajar tajaan KPM = Penerima Biasiswa Perguruan Kementerian Pelajaran Malaysia bagi Ijazah Pertama
Wajib pakai setiap masa. I loike! -_-"
Ini kali pertama cohort saya dapat berjumpa pihak KPM setelah menghabiskan duit kerajaan, hehe (I mean, utk tujuan pengajian). Ada banyak sesi dalam program ini. Sesi kegemaran saya ialah Sesi Prosedur Penempatan (actually lebih berkisar kepada ceramah menjadi cikgu yg baik). Penceramah utk sesi ini: suaranya boleh 'tangkap' di otak, ada induksi set yang simple but attractive, dan isi ucapan yg menarik dan bermanfaat. 

Bagus juga program ni, sekurang-kurangnya dapat merapatkan ukhwah & berkenalan dengan penaja kami, dan yg lebih penting, isu berkenaan pembiayaan biasiswa ini dapat diketengahkan dan dijawab oleh pegawai tertentu. Sesi Q&A sudah tentu paling gamat.

Untuk rakan-rakan yang bukan tajaan KPM dan terpaksa meminjam dengan PTPTN @ ditaja oleh Pa&Ma, bersyukurlah! Sekurang-kurangnya anda tak perlu risau dengan bebanan denda RM 110, 000 jika pecah kontrak!

Dah lama tak pakai nametag besar.
Mcm minggu suai kenal pelajar baru pulak!
Semangat!
One of the million slides. Mungkir janji? Tahulah balasan! 
Pura-pura tido.
 Kuciwa tak dapat tido sebab duduk depan sekali :(
SPP? GST? SGM? Ok, mula bosan, hehe.
Kau ada RM 110, 000?
Bukan tak bersyukur, tapi ini REALITI.
Apa pun, terima kasih kepada KPM sebab menaja pengajian saya. Insya-Allah saya akan usahakan untuk serve yg terbaik untuk anak bangsa. Oh, ada satu lagi sesi malam ini. Nak bersiap dulu. Bai bai semua! Wslm :)

p/s: Komited membawa kelainan dalam pendidikan?

1 comment:

Nadiaz Namikaze said...

huuhuu..handwriting kamu tak berubah..
^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...