Followers

03 January 2010

Hidup adik baru bermula...

Pagi2 adik kakak kejutkan kakak dari tidur...
Adik: Kakak, dah bangun belum? (adik lupa bagi salam)
Kakak: Belum lagi. kenapa adik bangun awal sangat?
Adik: Adik bangun awal. Adik dah mandi tau kakak. Adik dah pakai baju sekolah. Hari ni adik pegi sekolah Aisyah (merujuk kepada sepupu yg bersekolah di sekolah yang sama). Hari ni ibu bagi adik duit banyak.
Kakak: Ok, adik belajar rajin2. Dengar cakap cikgu.
Adik: Hehe ok je, mestilah adik dengar cakap cikgu. Kan adik dah baca buku yang cikgu bagi (lakonan semula bacaan buku teks)
Kakak: Ok lah, ok lah. Nanti kalau ada kerja sekolah jangan lupa buat. Faham tak?
Adik: Hehe ok. Assalamualaikum!
Rindunya aku pada adik comel yg seorang ini. Baru nak masuk darjah 1. Semoga Allah permudahkan dia untuk mendapat pelajaran yg berguna dalam hidup.
Adik kakak yg lagi satu, pastikan kamu buktikan kebolehan kamu dalam SPM tahun ini. Adik lebih pandai daripada kakak, jgn sia-siakan otak dan kepandaian yg kamu ada. Kamu bakal menggalas bebanan yg besar sebagai anak lelaki pertama keluarga ini.
Hidup Kalian Baru Bermula..
KAKAK DOAKAN KALIAN MENJADI AR-RiJAL YG SENTIASA DI JALAN ALLAH...
P/S: adik ain fathihah dan 3 anak saudara kak aini pun masuk darjah 1 jugak. Adik Amir pun nak amik SPM tahun ni :)

3 comments:

MENJEJAK DEWASA~ said...

moga dipermudahkan segalanya~

F.Aminurrashidd said...

suasana sekolah very adventurous.. banyak menda leh teroka.. dari kawan, guru, fasiliti dan enviroment.. sangat best. Semoga adik anda berjaya seperti abang dan kakaknyerr.. =)

cahaya mataku said...

terima kasih adikku menjejak dewasa & F.Aminurrashid :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...