Followers

29 June 2011

Entri Tentang Nizam?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua! Saya doakan agar anda semua sihat dan ceria selalu!

Tiga hari yang lepas, saya dan teman-teman dari UPSI baru sahaja berkampung di UPM untuk Pesta Cakna Hujah (PECAH). Alhamdulillah dapat warm-up dan menghangatkan kembali otak yang dah lama membeku. Dapat juga berjumpa teman lama, berkenalan dengan teman baru, bergebang sampai malam, dan banyak lagi momen yang agak menyenangkan di sana. Maaf kepada teman yang terlepas pandang dan tak tertegur, ada kalanya memang betul-betul tak perasan, dan ada kalanya saya terasa segan ^^ maaf.

Oh, hampir terlupa tentang NIZAM! Dua minggu kebelakangan ini saya asyik mengulit hasil buah tangan NIZAM. Bukan seorang, tetapi dua NIZAM. Kalau tak silap saya, karya berbeza genre pemilik nama NIZAM ini dilancarkan pada hari yang sama di Annexe Gallery, Central Market.

NIZAM (i)-Catatan Nizam Sani ini saya miliki selepas menjadi penatap setia blog beliau: Hai, Saya Nizam Sani. Gaya penulisan yg tersangat santai, berkapasiti menghibur tatkala tertekan dgn kerja. Sangat senang berbicara dengan insan rendah diri dan pemalu ini. Saya doakan Encik Nizam terus maju jaya, dikurniakan cahaya mata dan semoga kita ada rezeki ketemu lagi!
Ringkas, tapi menarik
Inilah yang dicoretkan Encik Nizam Sani di halaman pertama
NIZAM (ii)-Pecah: Karya senior dalam dunia debat universiti. Sebetulnya saya pertama kali bersua dengan beliau ketika Debat Diraja 2009 di UM, tapi kelmarin barulah saya ada keberanian untuk bercakap dengan beliau-itu pun untuk meminta sedikit contengan di novelnya!
Geng Abaya dipilih sebagai cover novel
Terima kasih, Abang Bonsai :)
Apa yang penting, saya enjoy membaca novel ini-walaupun ada sesetengah scene yang saya kena baca berulang kali dan kewujudan sesetengah scene yang memaparkan aksi erotik yg mengganggu mood membaca saya. Apapun, tahniah Abg Khairulnizam Bakeri, tentu banyak kajian yang telah dilakukan untuk melahirkan Pecah. Mabruq, semoga memberi manfaat kpd pembaca.

Kedua-dua NIZAM ini rendah orangnya, namun pasti berjiwa besar-kalau tidak, masakan mereka mampu membukukan karya mereka, kan?

Sekian dulu, senyum selalu. Wassalam (^^)
p/s: Salam Israk Mikraj 1432H.

3 comments:

Anonymous said...

suka kenyataan kedua-dua nizam ini rendah. Hehe.

. said...

ulang baca dua kali. tak ada perkataan kacak dalam entri ni.

Anonymous said...

perlu memeriksa:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...